Jakość powietrza
Brak danych
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   14.9   0   52.5   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   3.9
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   30.62   45.7
Józefa Piłsudskiego   2.77   3.93
Tytusa Chałubińskiego   0.32   0.44
Kuźnice   0   0.01
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Śr. 19.03 07:00
Słonecznie
-4° / -2° bezchmurnie
Czw. 13:00
Słonecznie
Pt. 13:00
Zachmurzenie
Sob. 13:00
Zachmurzenie
Nd. 13:00
Deszczowo
Pon. 04:00
Zachmurzenie
Zdjęcie promujące Zakopane

Zakopane promuje się na Międzynarodowych Targach Turystycznych w Berlinie

W Berlinie trwają Międzynarodowe Targi Turystyczne. Dzięki współpracy Miasta Zakopane z Polską oraz Małopolską Organizacją Turystyczną delegacja z Zakopiańskiego Centrum Kultury promuje folklor, architekturę, atrakcje i walory Zakopanego. Podczas środowego wieczoru na polskim stoisku narodowym wiodła prym kuchnia góralska, którą przewodził zakopiański restaurator Kazimierz Michna, właściciel “Karczmy u Świadka”. Tradycyjnie ogromne zainteresowanie miastem pod Giewontem sygnalizują kraje arabskie.

4 marca rozpoczęła się kolejna edycja międzynarodowych targów turystycznych Internationale Tourismusbörse – ITB Berlin 2025, doroczna światowa impreza branżowa, gromadząca przedstawicieli największych organizacji i firm turystycznych z całego świata.

Dla Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Zakopanego to jedno z najważniejszych wydarzeń targowych w roku. Targi umożliwiają zaprezentowanie się na globalnej scenie turystycznej i są okazją do zawarcia nowych, ciekawych kontaktów.

Polskie Stoisko Narodowe o powierzchni 500m2, mieści się w hali 11.2 i oznaczone zostało numerem 100 (numeracja organizatorów targów). Dzięki podjętej współpracy z Małopolską Organizacją Turystyczną, Zakopane promuje się wspólnie z Krakowem oraz Tarnowem.

4 marca o godzinie 11:00 nastąpiło oficjalne otwarcie Polskiego Stoiska Narodowego z udziałem przedstawicieli Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ambasady RP w Berlinie, przedstawicieli Sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz Kierownictwa POT. Przedstawiciele Zakopiańskiego Centrum Kultury miało przyjemność spotkać się z Wiceministrem Sportu i Turystyki Piotrem Borysem.

Zakopiański wieczór z kuchnią góralską od zakopiańskiej “Karczmy u Świadka”.

Motywem przewodnim polskiego wystąpienia jest: turystyka kulinarna i prezydencja w UE Motywy te widoczne są przede wszystkim w sposobie prezentacji oraz wystroju stoiska, a także w przygotowanych działaniach promocyjnych.

W związku z nawiązaniem współpracy przez POT z Przewodnikiem Michelin promowane są polskie restauracje z gwiazdką Michelin.

W przestrzeni Polskiego Stoiska Narodowego znalazło się również Michelin Guide Corner, gdzie codziennie od godziny 11:00 można skosztować dań serwowanych przez restauracje wyróżnione w przewodniku Michelin oraz degustować polskie wina.

Do współpracy została również zaproszona zakopiańska “Karczma u Świadka”, która promowała tradycyjne potrawy kuchni góralskiej. Właściciel “Karczmy u Świadka” prezentował m.in. oscypki z żurawiną, kwaśnicę na baraninie, moskole, pyzy z jagnięciną czy chleb ze smalcem. Regionalnych dań skosztowało około 500 gości: kluczowi partnerzy Polskiej Organizacji Turystycznej, touroperatorzy, agenci, przewodnicy oraz dziennikarze z całego świata.

Przez wszystkie dni targów do odwiedzenia stoiska zachęcał aktor Kamil Przystał, który wcielił się w rolę mima i w sposób sugestywny kierował gości w stronę polskiej przestrzeni wystawienniczej.

Ogromne zainteresowanie Zakopanem wśród mediów, krajów arabskich oraz Indii.

Już podczas pierwszego dnia targów zakopiańskie stoisko odwiedzali touroperatorzy z krajów arabskich oraz polskie agencje turystyczne zajmujące się rynkiem arabskim. Co ciekawe, pracownicy Zakopiańskiego Centrum Kultury przeprowadzili również kilka rozmów z touroperatorami z Indii, dla których Zakopane to całkowicie nowa, niepoznana jeszcze destynacja, ale wzbudzająca zainteresowanie z uwagi na bogaty folklor i architekturę.

Stroje regionalne na zakopiańskim stoisku również wzbudzały niemałe zainteresowanie wśród mediów, które chętnie zapraszały pracowników Zakopiańskiego Centrum Kultury do licznych wywiadów.