Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   21.5   0   50.8   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   27.1
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   28.53   40.6
Józefa Piłsudskiego   8.53   10.65
Tytusa Chałubińskiego   4.71   5.76
Kuźnice   5.97   7.21
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pon. 28.04 23:00
Zachmurzenie
6° / 6° zachmurzenie małe
Wt. 14:00
Zachmurzenie
17°
Śr. 14:00
Deszczowo
15°
Czw. 14:00
Deszczowo
15°
Pt. 14:00
Zachmurzenie
18°
Sob. 14:00
Deszczowo
14°
Zdjęcie promujące Zakopane

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 4 z wizytą w Krakowie w ramach programu „Poznaj Polskę”

Wycieczka została zorganizowana w dniu 27 września 2023 r. Uczestniczyło w niej 60 uczniów klas młodszych oraz 6 opiekunów. O godzinie 7 rano została zorganizowana zbiórka przed szkołą. Ustalono zasady bezpieczeństwa i omówiono miejsca docelowe wyprawy.

                                    


Pierwszym punktem wycieczki było Sanktuarium i kaplica Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach, stanowiące część kompleksu kościelno-klasztornego. Następnie grupa wraz z przewodnikiem zwiedzała Muzeum Jana Pawła II na Białych Morzach. Zwieńczeniem eksploracji części sakralnej była panorama Krakowa, którą dzieci podziwiały z wieży Sanktuarium.

Drugim punktem wycieczki był Zamek Królewski na Wawelu. Uczniowie zostali podzieleni na trzy grupy, które następnie udały się na lekcje muzealne pt. „Legendy wawelskie” i „Od rycerza do husarza”. Podczas zajęć dzieci poznały sylwetki legendarnych
i historycznych postaci związanych z rezydencją królewską, a także zaznajomiły się z etapami edukacji rycerskiej, słynnymi rycerzami, wyposażeniem i uzbrojeniem oraz ze światem bitew, turniejów i rozrywek tamtych czasów. Uczniowie mieli również okazję spacerować po skarbcu oraz poznać wiele ciekawostek z nim związanych. Atrakcją kończącą eksplorację Wzgórza Wawelskiego była słynna Smocza Jama.

Wycieczka była dla uczniów ciekawym, pełnym atrakcji doświadczeniem. Wpłynęła bowiem na rozumienie potrzeby ochrony dziedzictwa kulturowego i narodowego oraz rozwijała zainteresowania historią i dorobkiem naszych przodków na przestrzeni wieków. Ważnym aspektem było również zacieśnienie więzi rówieśniczych.


Źródło: Szkoła  nr 4.

(MC)