Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   18   0   0.7   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   45.2
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   42.82   55.75
Józefa Piłsudskiego   14.68   19.42
Tytusa Chałubińskiego   4.29   5.66
Zofii i Witolda Paryskich   13.79   20.28
Kuźnice   3.02   4.19
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pon. 25.11 07:00
Zachmurzenie
4° / 1° zachmurzenie umiarkowane
Wt. 13:00
Zachmurzenie
Śr. 13:00
Zachmurzenie
Czw. 13:00
Śnieg
Pt. 13:00
Śnieg
-0°
Sob. 04:00
Śnieg
-3°
Zdjęcie promujące Zakopane

W dniu 28 czerwca 2018 r. w Urzędzie Miasta Zakopane odbyła się debata oświatowa, poświęcona badaniu oczekiwań środowiska lokalnego wobec szkół i placówek oświatowych w Gminie Miasto Zakopane. W debacie uczestniczyli dyrektorzy szkół, nauczyciele, rodzice, uczniowie, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego p. Bożena Bryl - Dyrektor Delegatury Małopolskiego Kuratorium Oświaty w Nowym Targu a także  przedstawiciele firmy Vucan oraz pracownicy Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Zakopane.

Debatę poprowadziła Pani Zofia Domaradzka-Grochowalska doradca z firmy Vulcan  - w ramach projektu „VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH samorządach”, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

 W czasie debaty przeprowadzonej metodą World Café uczestnicy odpowiadali m.in. na pytania:

  • Co to znaczy "DOBRA SZKOŁA" ?
  • Jak pracuje nauczyciel XXI wieku?
  • Jakie są mocne strony i zalety oświaty w Gminie Miasto Zakopane ?
  • Jakie cechy i umiejętności powinni posiadać absolwenci szkół z miasta Zakopane?
  • Co warto zainicjować lub usprawnić w zarządzaniu oświatą w mieście Zakopane żeby jeszcze bardziej rozwinąć oświatę?
  • Co mogą zrobić instytucje z naszego miasta, aby wesprzeć rozwój ucznia ?
  • Jakie działania możemy podjąć, aby jeszcze lepiej rozwijać miękkie kompetencje kluczowe uczniów (umiejętność uczenia się; kompetencje społeczne i obywatelskie; inicjatywność i przedsiębiorczość; świadomość i ekspresja kulturalna)?
  • Co Uczniowie mogą zrobić żeby usprawnić swoje kompetencje kluczowe przygotowujące Ich do życia w dorosłym świecie? Oraz jakiego konkretnie wsparcia potrzebują?
  • Na co mają wpływ Uczniowie naszych szkół w życiu szkoły?

Wszystkie przekazane w czasie debaty opinie i spostrzeżenia zarówno uczniów, rodziców jak i  nauczycieli umożliwią  podjęcie dalszych działań na rzecz rozwoju oświaty w Gminie Miasto Zakopane.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za liczne przybycie i aktywne uczestnictwo w debacie. Wnioski z debaty zostaną wykorzystane w naszej Gminie w planowaniu konkretnych działań w zakresie oświaty.

fot. Kronos Media