Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   4.3   0   88.6   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   8.8
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   3.52   4.4
Józefa Piłsudskiego   0.84   1.14
Tytusa Chałubińskiego   0.68   0.88
Zofii i Witolda Paryskich   0.8   1.11
Kuźnice   0.08   0.11
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Śr. 01.01 16:00
Zachmurzenie
1° / -0° pochmurnie
Czw. 13:00
Zachmurzenie
Pt. 13:00
Śnieg
-3°
Sob. 13:00
Zachmurzenie
-6°
Nd. 13:00
Śnieg
-4°
Pon. 13:00
Zachmurzenie
Zdjęcie promujące Zakopane

W dniu 28 czerwca 2018 r. w Urzędzie Miasta Zakopane odbyła się debata oświatowa, poświęcona badaniu oczekiwań środowiska lokalnego wobec szkół i placówek oświatowych w Gminie Miasto Zakopane. W debacie uczestniczyli dyrektorzy szkół, nauczyciele, rodzice, uczniowie, przedstawiciel organu nadzoru pedagogicznego p. Bożena Bryl - Dyrektor Delegatury Małopolskiego Kuratorium Oświaty w Nowym Targu a także  przedstawiciele firmy Vucan oraz pracownicy Wydziału Oświaty Urzędu Miasta Zakopane.

Debatę poprowadziła Pani Zofia Domaradzka-Grochowalska doradca z firmy Vulcan  - w ramach projektu „VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH samorządach”, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

 W czasie debaty przeprowadzonej metodą World Café uczestnicy odpowiadali m.in. na pytania:

  • Co to znaczy "DOBRA SZKOŁA" ?
  • Jak pracuje nauczyciel XXI wieku?
  • Jakie są mocne strony i zalety oświaty w Gminie Miasto Zakopane ?
  • Jakie cechy i umiejętności powinni posiadać absolwenci szkół z miasta Zakopane?
  • Co warto zainicjować lub usprawnić w zarządzaniu oświatą w mieście Zakopane żeby jeszcze bardziej rozwinąć oświatę?
  • Co mogą zrobić instytucje z naszego miasta, aby wesprzeć rozwój ucznia ?
  • Jakie działania możemy podjąć, aby jeszcze lepiej rozwijać miękkie kompetencje kluczowe uczniów (umiejętność uczenia się; kompetencje społeczne i obywatelskie; inicjatywność i przedsiębiorczość; świadomość i ekspresja kulturalna)?
  • Co Uczniowie mogą zrobić żeby usprawnić swoje kompetencje kluczowe przygotowujące Ich do życia w dorosłym świecie? Oraz jakiego konkretnie wsparcia potrzebują?
  • Na co mają wpływ Uczniowie naszych szkół w życiu szkoły?

Wszystkie przekazane w czasie debaty opinie i spostrzeżenia zarówno uczniów, rodziców jak i  nauczycieli umożliwią  podjęcie dalszych działań na rzecz rozwoju oświaty w Gminie Miasto Zakopane.

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za liczne przybycie i aktywne uczestnictwo w debacie. Wnioski z debaty zostaną wykorzystane w naszej Gminie w planowaniu konkretnych działań w zakresie oświaty.

fot. Kronos Media