Debata nad raportem o stanie miasta za 2023 rok
Burmistrz Miasta Zakopane zgodnie z dyspozycją art. 28a ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Burmistrz Miasta Zakopane w dniu 25 kwietnia 2024 r. przedstawił Radzie Miasta Zakopane „Raport o stanie Miasta za rok 2023”.
Raport obejmuje podsumowanie działalności w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, strategii, uchwał rady gminy.
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą wziąć udział mieszkańcy.
Zgodnie z zapisami ustawy o samorządzie gminnym, Mieszkaniec Miasta Zakopane, który chciałby zabrać głos, składa do Przewodniczącego Rady Miasta Zakopane, pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym Sesję Rady Miasta, podczas której ma być przedstawiany raport.
Sesja odbędzie się 27 czerwca 2024, zgłoszenia prosimy składać do 26 czerwca 2024 r. do godz. 15.00. Zgłoszenie wraz z zebranymi podpisami należy złożyć w Biurze Rady Miasta Urzędu Miasta Zakopane, ul. Kościuszki 13. Do głosu dopuszczani są mieszkańcy według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady.
Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby. Rada gminy rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium burmistrzowi.
(APM)