Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Umiarkowana
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   64.1   0   17.5   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   59.2
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   76.25   91.71
Józefa Piłsudskiego   27.19   37.24
Tytusa Chałubińskiego   5.87   7.02
Zofii i Witolda Paryskich   50.32   66.25
Kuźnice   0.19   0.27
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Czw. 26.12 13:00
Zachmurzenie
4° / -1° zachmurzenie duże
Pt. 13:00
Słonecznie
Sob. 13:00
Zachmurzenie
Nd. 13:00
Zachmurzenie
Pon. 13:00
Słonecznie
Wt. 10:00
Zachmurzenie
Zdjęcie promujące Zakopane

Zabytkowy pociąg z 1934 roku w majowy weekend odwiedzi Zakopane. Przyjadą nim turyści z całego kraju i zagranicy. Mieszkańcy Zakopanego i turyści także będą mieli możliwość przejechać się do Białego Dunajca. Akcja odbywa się w ramach projektu „Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej”, który ma na celu promocję atrakcji turystycznych Małopolski poprzez organizację przejazdów historycznym taborem kolejowym ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce wraz z programem dodatkowych atrakcji.

Dzięki współpracy Województwa Małopolskiego, PKP Cargo oraz pasjonatów z Nowosądeckiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei przez cały rok 2018 odbędzie się ponad 40 przejazdów historycznych składów z początków XX wieku na różnych trasach w Małopolsce.

Pociąg retro odwiedzi także Nowy Targ i Zakopane. 1 maja o godzinie 13:00 wjedzie na zakopiański dworzec. Punktualnie o 14:00 wyruszy na przejażdżkę do Białego Dunajca i z powrotem.

Zabytkowe wagony ze Skansenu Taboru Kolejowego w Chabówce przyprowadzi historyczna lokomotywa OKz32 z 1934 roku. Warto zauważyć, że parowozy OKz32 zostały skonstruowane specjalnie do obsługi trasy Kraków – Zakopane.

Więcej informacji na stronie internetowej projektu Małopolskie Szlaki Turystyki Kolejowej: www.kolejegalicyjskie.pl 

Projekt jest realizowany dzięki wsparciu finansowemu Województwa Małopolskiego w ramach konkursu „Małopolska Gościnna”.

(AKS)