Złóż deklarację dot. źródła ciepła
Informujemy, że od 1 lipca br. każdy właściciel lub zarządca budynku jest zobowiązany złożyć deklarację dotyczącą źródła/źródeł ciepła do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Na złożenie deklaracji dla budynków, które już istnieją, właściciel lub zarządca będzie miał 12 miesięcy, dla nowo powstałych budynków termin ten będzie wynosił 14 dni od uruchomienia nowego źródła ciepła.
Od 1 lipca 2021. rusza proces składania deklaracji.
Deklaracje można składać:
1) w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób.
2) w formie papierowej - wypełniony dokument można będzie wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Miasta Zakopane
Jakie informacje będzie zawierała deklaracja?
Zgodnie z ustawą o termomodernizacji deklaracja zawiera takie informacje jak:
1) imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby;
2) adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw;
3) informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepła lub źródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach;
4) numer telefonu właściciela lub zarządcy (opcjonalnie);
5) adres e-mail (opcjonalnie).
link do strony rejestracji: https://zone.gunb.gov.pl/
Deklaracja dotycząca źródeł ciepła i źródeł spalania paliw Formularz A – budynki i lokale mieszkalne
Źródło: WOŚ
(APM)