
Komunikat dot. deklaracji o wysokości opłaty za odpady komunalne
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana. (art. 6m. ust 2).
Jednocześnie Burmistrz Miasta Zakopane przypomina, że z dniem 1 sierpnia 2020 r. został wprowadzony ustawowy obowiązek prowadzenia segregacji odpadów komunalnych na wszystkich nieruchomościach, a co za tym idzie wprowadzono nowe zasady naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, nowy wzór deklaracji o wysokości opłaty, jak również nowe stawki opłaty. Właściciele nieruchomości zobowiązani byli złożyć nowe deklaracje o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Właściciele, którzy do tej pory nie złożyli nowych deklaracji, proszeni są o ich niezwłoczne złożenie w Filii Urzędu Miasta Zakopane przy ul. Szymony 17A.
Wzór deklaracji oraz wszelkie informacje dotyczące zasad gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasto Zakopane dostępne są na stronie internetowej:
https://www.zakopane.pl/zawartosc/artykuly/ochrona-rodowiska/gospodarka-odpadami-komunalnymi