Jakość powietrza
Brak danych
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   -   -   -   -
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   -
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   121.45   144.29
Józefa Piłsudskiego   19.79   24.19
Tytusa Chałubińskiego   6.28   7.32
Kuźnice   3.18   3.84
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Brak danych pogodowychPrzepraszamy!
Zdjęcie promujące Zakopane

Stanowisko Urzędu Miasta Zakopane w sprawie doniesień medialnych dot. dzierżawy terenu usytuowanego w obrębie Parku Miejskiego

W nawiązaniu do artykułów dotyczących dzierżawy Parku Miejskiego, w tym szczególnie artykułu opublikowanego na portalu tvn24.pl w dniu 31.01.2025 r. pt. „Prywatny park na miejskim terenie.
To dość kuriozalne
”, dotyczącego dzierżawy terenu w obrębie Parku Miejskiego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Zakopanem, Urząd Miasta Zakopane stanowczo prostuje nieprawdziwe informacje zawarte w publikacjach.

  1. Nieprawdą jest, że dzierżawa Parku Miejskiego została dokonana z naruszeniem jakichkolwiek przepisów prawa. Wszystkie wymagane prawem procedury zostały zachowane podczas dzierżawy parku przez MOSiR.
  2. Nieprawdą jest, że Burmistrz Miasta Zakopanem wydzierżawił Park Miejski. Park Miejski został wydzierżawiony przez MOSiR.

Nieprawdą jest, jak sugeruje wskazany artykuł, że decyzja o dzierżawie powinna należeć do Rady Miasta. Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Burmistrz Miasta Zakopane nie przekroczył swoich kompetencji, a cały proces dzierżawy został przeprowadzony zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami.

Park Miejski jest nieruchomością oddaną przez Gminę Miasto Zakopane w trwały zarząd Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji (MOSiR), który zgodnie z art. 43 ust. 2 pkt 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami ma prawo oddania nieruchomości lub jej części w dzierżawę na czas nie dłuższy niż czas, na który został ustanowiony trwały zarząd, z równoczesnym zawiadomieniem właściwego organu i organu nadzorującego, jeżeli umowa jest zawierana na czas oznaczony do 3 lat.

Dzierżawca zawarł umowę z MOSiR obejmującą teren parku miejskiego pod organizację Parku Miliona Świateł na okres od listopada 2024 roku – do marca 2027 roku w sezonie zimowym (miesiące listopad – marzec), co daje łącznie 15 miesięcy. Okres dzierżawy nie przekracza więc 3 lat. MOSiR, jako jednostka posiadająca trwały zarząd, miał kompetencje do zawarcia takiej umowy, a decyzja o dzierżawie nie wymagała uchwały Rady Miasta Zakopane. Decyzja w tym zakresie zgodnie z przywołanym art. 43 ust. 2 pkt 3 ustawy o gospodarce nieruchomościami należała do Dyrektora MOSiR, który działał w granicach prawa.

Ponadto, zgodnie z art. 37 ust. 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami, w przypadku zawarcia umowy dzierżawy gruntu na okres do 3 lat, organizowanie przetargu nie jest obligatoryjne. Co więcej, w przypadku nieruchomości oddanych w trwały zarząd, dominujący pogląd prawny wskazuje, że jednostka organizacyjna nie ma obowiązku organizowania przetargu na dzierżawę. Zatem finalizacja powyższej umowy była zgodna z obowiązującymi przepisami prawa.

Należy także zaznaczyć, że cały proces dzierżawy od początku był przejrzysty i zgodny z prawem. Nieruchomość została przeznaczona do dzierżawy na mocy zarządzenia nr 0050.193.2024 Burmistrza Miasta Zakopane z dnia 24.10.2024 r., a wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy stanowiący załącznik nr 1 do ww. zarządzenia został wywieszony na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta na okres 21 dni (25.10.2024 – 15.11.2024) oraz opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Zakopane w dniu 25.10.2024 roku.

Przedstawianie w mediach niezgodnych z prawdą faktów wprowadza opinię publiczną w błąd i podważa legalność działań Gminy Miasto Zakopane oraz MOSiR, prowadzonych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Urząd Miasta Zakopane apeluje o rzetelne przedstawianie faktów i unikanie szerzenia nieprawdziwych informacji.

(APM)