Komunikat do właścicieli nieruchomości w Zakopanem - zmiana stawek i deklaracji
Szanowni Państwo, Burmistrz Miasta Zakopane informuje, że od stycznie br. zmianie uległy stawki opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
Od 28 stycznia 2025 r. trwa generowanie i wysyłanie zawiadomień o
zmianie stawek dla właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Miasto
Zakopane. Każdy z właścicieli nieruchomości (w rozumieniu Ustawy o
utrzymaniu porządku czystości w gminach) otrzyma stosowny dokument ze
wskazaniem aktualnej kwoty opłaty, numerem swojego rachunku bankowego do
wniesienia opłaty oraz terminami płatności - przed datą pierwszej
płatności, tj. przed 15 kwietnia br.
Od kwietnia br. zmianie ulegają terminy płatności – przechodzimy z opłaty wymagalnej kwartalnie na opłatę wymagalną miesięcznie do 15 dnia każdego miesiąca z góry za dany miesiąc.
Aktualne stawki opłat kształtują się następująco:
Opłata dla nieruchomości zamieszkałych (od osób):
- 1 osoba zamieszkała – 24 zł
- 1 osoba zamieszkała ze zniżką za posiadanie kompostownika – 23 zł
Opłata dla nieruchomości niezamieszkałych (od pojemników):
1) pojemność 60 litrów – 10,92 zł,
2) pojemność 80 litrów – 14,55 zł,
3) pojemność 240 litrów – 43,66 zł,
4) pojemność 360 litrów – 65,49 zł,
5) pojemność 1100 litrów – 200,11 zł,
6) pojemność 5000 litrów – 909,58 zł,
7) pojemność 7000 litrów – 1273,42 zł,
8) pojemność 10000 litrów – 1819,17 zł.
Opłata podwyższona – za niedopełnienie obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny:
- 1 osoba zamieszkała – 72 zł
1) pojemność 60 litrów – 32,76 zł,
2) pojemność 80 litrów – 43,65 zł,
3) pojemność 120 litrów – 65,49 zł,
3) pojemność 240 litrów – 130,98 zł,
4) pojemność 360 litrów – 196,47 zł,
5) pojemność 1100 litrów – 600,33 zł,
6) pojemność 5000 litrów – 2728,74 zł,
7) pojemność 7000 litrów – 3820,26 zł,
8) pojemność 10000 litrów – 5457,51 zł.”
Wzór nowej deklaracji Dś-5 oraz stosowne uchwały będą dostępne na stronie Urzędu Miasta Zakopane w sekcji Gospodarka Odpadami Komunalnymi od dnia 31.01.2025 r.
Źródło: WOŚ
(APM)