Ponad 100 tysięcy widzów! – taką publicznością może pochwalić się najdłuższy wakacyjny festiwal filmowy w Polsce. W letnich kinach w Zakopanem, Sopocie i Giżycku zrealizowano prawie 150 projekcji, to ponad 300 godzin niezapomnianych filmowych wrażeń. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się spotkania z gwiazdami. Widzowie festiwalu mogli porozmawiać m.in. z Katarzyną Figurą, Robertem Więckiewiczem i Arturem Żmijewskim.
11 edycja Visa Kino Letnie Sopot - Zakopane udowodniła, że to jeden z najważniejszych letnich festiwali w Polsce. Przez 62 dni wakacji pokazano zarówno wielkie hollywoodzkie produkcje, jak i artystyczne kino europejskie nagradzane na festiwalu w Cannes. Specjalne miejsce w repertuarze zajął cykl „Made in Poland” promujący najciekawsze polskie filmy. Widzowie, jak co roku, mogli liczyć na pokazy przedpremierowe. Tak było np. z filmem „Jak pies z kotem” Janusza Kondratiuka, który powalczy o Złote Lwy na zbliżającym się festiwalu w Gdyni.
Wśród 46 prezentowanych tytułów znalazły się tak spektakularne produkcje jak: „Blade Runner 2049”, „Dunkierka” czy „La La Land”. W przeglądzie polskiego kina pokazano takie filmy jak: „Najlepszy” w reżyserii Łukasza Palkowskiego, czy „Atak paniki” Pawła Maślony. Swoją stałą widownię miały również Muzyczne poniedziałki, podczas których wyświetlono m.in. poruszający dokument o Marii Callas oraz przedpremierowo film o początkach brytyjskiego punk rocka „Jak rozmawiać z dziewczynami na prywatkach”. Hitem frekwencyjnym okazała się familijna opowieść „Był sobie pies”, która dostarczyła wzruszeń całym rodzinom. Projekcje pod gwiazdami przyciągnęły w tym roku również zagraniczną publiczność.
Najwygodniejsze kino w Polsce było obecne w najpiękniejszych lokalizacjach w kraju. Widzowie codziennie cieszyli się filmami na najdłuższym drewnianym Molo w Europie oraz na Kulturalnym Placu Niepodległości u podnóża polskich Tatr. We wszystkie wakacyjne środy i czwartki festiwal cumował nad malowniczym jeziorem Niegocin w Giżycku. Po raz pierwszy w tym roku uruchomiono tam radio festiwalowe. Na fali 90,1 MHz żeglarze-kinomani mogli słuchać rozmów z aktorami, a wieczorem ścieżki dźwiękowej do filmów oglądanych z zacumowanych w Ekomarinie jachtów.
W tym roku do grona laureatów Diamentowego Klapsa Filmowego – nagrody festiwalu – dołączyła utalentowana Agnieszka Dygant. Nagrodę aktorce wręczył w Sopocie pierwszy zdobywca tego wyróżnienia Borys Szyc. Tegoroczna edycja Visa Kino Letnie obfitowała w spotkania z gwiazdami. W Giżycku w kinie „Nowa Fala” pojawili się Piotr Głowacki i Robert Więckiewicz.W Sopocie centrum festiwalowych zdarzeń stała się kawiarnia „Koło Molo”, w której gościli Artur Żmijewski i Bartłomiej Kotschedoff. W tym samym miejscu, obok słynnej sopockiej fontanny z widzami spotkał się także mistrz polskiego plakatu – Andrzej Pągowski. Na patio hotelu My Story Sopot Apartments odbyła się projekcja „Pociągu do Hollywood” po rekonstrukcji cyfrowej. Seansowi towarzyszyła rozmowa z Katarzyną Figurą. Autentycznie wzruszona artystka wracała wspomnieniami do produkcji, w której zagrała jako 25-latka.
Do festiwalowych spotkań można wrócić nie tylko wspomnieniami. Na facebookowym profilu Visa Kino Letnie znajdziecie fragmenty filmów video zrealizowanych z gośćmi festiwalu. Tych, którzy chcą się zasłuchać, zapraszamy na facebookowy profil Rozmawiam, bo lubię, gdzie znajdują się godzinne rozmowy z ludźmi kina, które przeprowadziła Weronika Wawrzkowicz, oficjalna reporterka Visa Kino Letnie.
O wyjątkową oprawę festiwalu i dodatkowe atrakcje dla publiczności zadbała Visa. Jak co roku promowano szybkie, wygodne i bezpieczne płatności zbliżeniowe. Widzowie posiadający kartę Visa mogli liczyć m.in. na specjalne zniżki podczas wjazdu na Gubałówkę, niecodzienne promocje na pokładach statków Żeglugi Mazurskiej, a także na 50% zniżki w Muzeum Tatrzańskim. Posiadacze kart Visa mogli też skorzystać z pierwszeństwa przy wejściu na sopockie Molo.
„Cieszymy się, że po raz kolejny współorganizowaliśmy ten wyjątkowy projekt, jakim jest Visa Kino Letnie i w ten sposób zapewniliśmy kinomanom odwiedzającym najpopularniejsze polskie kurorty lato pełne filmowych emocji. Przy okazji, poprzez atrakcyjne promocje przypominaliśmy urlopowiczom, że zdecydowanie warto płacić z Visa – nie tylko tradycyjną kartą płatniczą, ale również mobilnie, przy użyciu smartfonu” – mówi Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce.
W Sopocie i Zakopanem przez całe wakacje funkcjonowały festiwalowe eobuwie.pl Pop-up Stores. A bezpłatna, sopocka Fotobudka zarejestrowała kilkadziesiąt tysięcy pamiątkowych zdjęć z festiwalu, które stworzyli sami widzowie.
„Dzięki wyjątkowym partnerom udało nam się w tym roku zorganizować festiwal z prawdziwym rozmachem – mówi Paweł Adamski, prezes Outdoor Cinema, pomysłodawca i organizator Visa Kino Letnie. - Coraz częściej odwiedza nas zagraniczna publiczność, która z wakacji w Polsce przywozi również filmowe wspomnienia. Dziękuję wszystkim widzom i do zobaczenia za rok!” – podsumował prezes Outdoor Cinema.
Na festiwal zaprasza VISA
Partnerzy strategiczni: Telewizja TVN i TVN Fabuła.
Patroni medialni: Radio Zet, Chilli Zet, Empik, Filmweb, Empik Foto, Kino, Co Jest Grane 24, AMS, Uroda Życia, Party, Wirtualna Polska.
Sponsorzy: Bracia Koral, eobuwie.pl.
Partnerzy: Astrini Design, Jawor-Parkiet, Bertrand.
Hotele partnerskie: My Story Sopot Apartments, Hotel Tajty, Rezydencja Gubałówka.
Kino partnerskie: Nowa Fala.
Relacje festiwalowe: rozmawiambolubie.pl.
Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo.
Organizatorzy: Outdoor Cinema, Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Kąpielisko Morskie Sopot oraz Urząd Miasta Giżycko i Giżyckie Centrum Kultury.
Tekst i zdjęcia: Organizatorzy
(APM)