Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Bardzo dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   1   0   68.8   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   8.2
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   1.57   2.11
Józefa Piłsudskiego   1.49   2.01
Tytusa Chałubińskiego   1.55   1.97
Zofii i Witolda Paryskich   1.52   2.16
Kuźnice   1.86   2.41
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pt. 22.11 04:00
Śnieg
-4° / -7° słabe opady śniegu
Sob. 13:00
Śnieg
-3°
Nd. 13:00
Śnieg
-0°
Pon. 13:00
Zachmurzenie
Wt. 13:00
Zachmurzenie
Zdjęcie promujące Zakopane

Rewitalizacja budynku przy ul. Spyrkówka 6 na cele stworzenia zaplecza obsługowego parkingu i centrum przesiadkowego na Spyrkówce w Zakopanem

Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych – edycja ósma

Nr wniosku o dofinansowanie Edycja8/2023/1711/PolskiLad

Wartość: 2 222 222,22 PLN
Wartość dofinansowania: 2 000 000,00 PLN
Okres realizacji: 2024 – 2025

Opis projektu

Projekt będący przedmiotem wniosku zakłada prace rewitalizacyjne związane z przebudową
i przystosowaniem budynku przy ul. Spyrkówka 6 na cele stworzenia w nim zaplecza do obsługi pasażerów komunikacji zbiorowej transportu publicznego oraz użytkowników komunikacji samochodowej i autobusowej korzystających z nowobudowanego parkingu buforowego w północnej części wjazdu do Zakopanego przy DK47 (Zakopianka). Realizacja inwestycji jest niezbędna z uwagi na konieczność prowadzenia strategicznych działań Gminy Miasto Zakopane na rzecz poprawy dostępności komunikacyjnej miasta. W ramach wdrażania komplementarnych projektów planuje się m.in.: budowę połączenia drogowego, łączącego drogę DK47 z nowo wybudowanym Centrum Komunikacyjnym w Zakopanem (przy którym zlokalizowany jest obiekt ul. Spyrkówka 6), budowę parkingu buforowego na Spyrkówce oraz stworzenie zaplecza infrastrukturalnego czyli zajezdni dla autobusów na potrzeby uruchomienia nowej linii komunikacji zbiorowej. Te strategiczne inwestycje stanowią komplementarne przedsięwzięcia, które zagwarantować mają udrożnienie dostępu do Zakopanego. Zadania te znajdują się na indykatywnej liście przedsięwzięć „Programu rozwoju systemu transportowego na obszarze Podtatrza do 2030 roku”, przyjętego uchwałą nr 75/2020 Rady Ministrów z dnia 16.06.2020 r. Dodatkowo realizują one założenia „Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Zakopanego na lata 2017 – 2025 z kierunkiem do 2030 r.”, w którym jako najważniejszy cel wskazano zapewnienie zwiększenia dostępności komunikacyjnej miasta. Ponadto budowa drogi, przy której zlokalizowany jest obiekt Spyrkówka 6, jest projektem zdefiniowanym w podobszarze B w „Gminnym Programie Rewitalizacji dla miasta Zakopane na lata2016-2023”.
W ramach projektu zrealizowane zostaną następujące roboty budowlane: prace przygotowawcze
i rozbiórkowe, roboty ziemne, roboty konstrukcyjne, prace instalacyjne, adaptacja pomieszczeń oraz zagospodarowanie terenu wokół obiektu. Przebudowany budynek zostanie przeznaczony na cele utworzenia w nim stanowisk administracyjnych dedykowanych obsłudze linii komunikacji zbiorowej oraz parkingu zaporowego, służył będzie także lokalizacji systemów dostępu i monitoringu parkingu oraz toalet publicznych. Budynek w całości przeznaczony będzie na cele obsługi ruchu pasażerów pojazdów osobowych i autokarów korzystających z parkingu buforowego na Spyrkówce. Z uwagi na zaplanowane utworzenie w tym miejscu centrum przesiadkowego i przystanku końcowego oraz zajezdni autobusowej linii publicznego transportu zbiorowego w Zakopanem obiekt przy ul. Spyrkówka 6 zagwarantuje kompleksową obsługę ruchu użytkowników komunikacji prywatnej i zbiorowej oraz turystów odwiedzających Zakopane.