Jakość powietrza
Brak danych
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   33   0   0.7   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   75.2
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   127.82   161.93
Józefa Piłsudskiego   25   35.1
Tytusa Chałubińskiego   2.84   3.62
Zofii i Witolda Paryskich   30.18   46.07
Kuźnice   2.91   3.95
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pon. 25.11 04:00
Zachmurzenie
4° / 1° zachmurzenie umiarkowane
Wt. 13:00
Zachmurzenie
Śr. 13:00
Zachmurzenie
Czw. 13:00
Śnieg
Pt. 13:00
Śnieg
-0°
Zdjęcie promujące Zakopane

Zakopiańskie Centrum Kultury dziękuje Partnerom Wiosny Jazzowej

Nastrojowy sobotni wieczór z muzyką jazzową w najlepszym wydaniu zakończył tegoroczny projekt Jazzowe Zakopane - 17 Wiosna Jazzowa.Projekt, który mimo niesprzyjającym organizacji wydarzeń kulturalnych warunkom pandemii, z powodzeniem zaistniał w tym roku zarówno w przestrzeni miasta i tej wirtualnej, a działania promocyjne związane z wydarzeniem przyniosły rewelacyjne efekty zwiększając dostępność informacji o projekcie, ale też o aktualnej i tej najbliższej ofercie dostępnej w Mieście Zakopane.

REALIZACJA PROJEKTU                                                                                                    

Głównym celem organizatorów, Miasta Zakopane i Zakopiańskiego Centrum Kultury, było utrzymanie wysokiego poziomu wydarzenia - wypracowanej i podtrzymywanej przez lata renomy - przy jednoczesnej dbałości o zapewnienie bezpiecznych warunków jego odbiorcom.

Jazzowe Zakopane – 17. Wiosna Jazzowa w tym roku trwała od 24 kwietnia do 2 maja.
W jej trakcie w przestrzeni Miasta dostępne były aktywności na powietrzu takie jak grające przystanki oraz muzyczny dron. Koncerty wpisujące się 17. Wiosnę Jazzową odbyły się natomiast w Klubie H20 Hotelu Hyrny w dniu 1 maja. Na scenie mogliśmy posłuchać reprezentantów lokalnych artystów: zespół Harmony Trejo
w składzie Kuba Hubicki, Maciej Cisło i Bartłomiej Chojnacki oraz jazzowych aranżacji autorstwa Janusza Szroma i towarzyszących mu wybitnych muzyków: Pawła Perlińskiego, Andrzeja Łukasika i Marcina Jahra w projekcie „Andrzej Zaucha – Songbook”.                                                              


DZIAŁANIA PROMOCYJNE PROJETU ORAZ MIASTA ZAKOPANE


Dzięki szerokiej promocji w mediach tradycyjnych i wsparciu ze strony zaproszonych do projektu patronów medialnych o wydarzeniu ukazało się 255 informacji medialnych, które dotarły w sumie do 12,7 mlnodbiorców, przynosząc ekwiwalent o wartości 2,4 mln.Dzięki połączeniu kampanii promocyjnych w tych mediach z szeroko zakrojonymi działaniami online udało się znacząco poszerzyć krąg osób zainteresowanych festiwalem, wzmacniając tym samym markę nie tylko tego wydarzenia kulturalnego, ale i Miasta Zakopane.

Koncert „ Andrzej Zaucha – Songbook” transmitowany był na żywo na: antenie Programu Pierwszego Polskiego Radia gdzie słuchany był przez 487 tys. osób, FB Programu Pierwszego Polskiego Radia gdzie oglądany był na żywo przez ponad 1,3 tys. osób, a nagranie umieszczone po transmisji w mediach społecznościowych obejrzało natomiast łącznie ponad 10 tys. widzów, do tej pory dostępny jest również na portalu Polskiego Radia. Oba koncerty transmitowane były na żywo w internecie na: FB Zakopane Official oraz FB Wiosna Jazzowa Zakopane, na portalu Zakopane.pl oraz stronie Festiwale Zakopane.pl gdzie oglądało je na żywo oraz po zakończeniu transmisji ponad 12 tys. osób.

Popularnością cieszyły się posty i relacje publikowane na wyżej wymienionych profilach, osiągając poziom niemal 100 tyś wyświetleń. Niebagatelną rolę w promocji wydarzenia odegrały także działania na Instagramie - 53 000 odbiorców obejrzało bowiem relacje na Insta Stories oraz posty dedykowane projektowi. Również pozyskane media internetowe - ogólnopolskie, regionalne, lokalne, jak i branżowe pomieściły 110 informacji dotyczących wydarzenia.


Dzięki współpracy z Programem Pierwszym Polskiego Radia działania rozpoczęliśmy realizacją kampanii promocyjnej spotów zapraszających na wydarzenie i zbliżający się sezon letni w naszym mieście. Zapowiadaliśmy też projekt w tygodniu poprzedzającym wydarzenie w radiowych programach muzycznych, kulturalnych i newsowych Polskiego Radia (m.in. “Przebojowej dekadzie” czy “Wolnej sobocie”).
Kulminacją działań była sobota, gdzie prosto z Zakopanego nadawaliśmy audycje „Jedyne takie miejsce” – gdzie opowiadaliśmy o ciekawych, a nieoczywistych miejscach, które warto tu odwiedzić oraz ofercie turystycznej i kulturalnej miasta oraz „Muzyczna Jedynka”, która poświęcona została rekomendacjom różnorodnych muzycznych przedsięwzięć miasta. W ciągu tygodnia trwania wydarzenia w Polskim Radio wyemitowane zostało łącznie 48 informacji, osiągając dotarcie na poziomie 10 mln 974 tys odbiorców.

Dynamiczne działania promocyjne w obszarze internetu i nowych mediów wirtualnych nie wpłynęły na ograniczenie współpracy z mediami tradycyjnymi. Dzięki współpracy z Telewizją Polską, rekomendacje projektu pojawiły się na antenie TVP podczas dwóch piątkowych wydań programu “Pytanie na Śniadanie”. Materiał zapraszający na jazzowe aktywności wyemitował również program newsowy Teleexpress. Za pośrednictwem Telewizji komunikatu dotarł do 1 073 537 widzów.


O wydarzeniach w Zakopanem informowały też w swych artykułach dzienniki jednego z największych wydawców w Polsce - Grupy Polska Press – docierając z zaproszeniem do uczestnictwa w aktywnościach Jazzowego Zakopanego do 84 739 osób.


Dzięki wirtualnemu biurowi prasowemu informacje o projekcie przekazane zostały także do 800 dziennikarzy, co zaowocowało licznymi publikacjami w mediach innych niż patronujących wydarzeniu.

PARTNERZY WYDARZENIA


Końcowy tak satysfakcjonujący efekt udało się osiągnąć dzięki partnerowi strategicznemu, marce LOTTO oraz pozostałym partnerom:Ministerstwu Kultury , Dziedzictwa Narodowego i Sportu, Ambasadzie Republiki Słowackiej, Ambasadzie Węgier w Warszawie, Centrum Czeskiemu przy Ambasadzie Republiki Czeskiej w Warszawie, Polskiemu Komitetowi do spraw UNESCO i Polskiemu Stowarzyszeniu Jazzowemu, International Jazz Day, Hotelowi Hyrny, Agencja JBBO,Hotelowi Aries & SPA oraz klubokawiarnia Piekiełko. Festiwal promocyjnie wsparło także Województwo Małopolskie, dzięki zawiązaniu współpracy z Stowarzyszeniem Muzyki Filmowej i Jazzowej realizującej w roku 2021 cykliczny projekt pn. Jazz It Up! Kalendarium Jazzowych Wydarzeń Krakowa i Małopolski.


Patronami medialnymi tegorocznego Jazzowego Zakopanego – 17 Wiosny Jazzowej zostali:
Program Pierwszy Polskiego Radia,TVP 2, TVP Kultura, TVP3 Kraków, Radio Kraków, Polska Press, Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Kultura i Sztuka, malopolskaonline.pl, Podhale24, Podhale Region, Proanima, Watra.pl oraz Zakopiec.inf