Dotacja w 5 krokach
Projekt zostal zakończony we wrzesniu 2023 roku
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, umowę przygotowuje Urząd Miasta Zakopane na podstawie wniosku. Wnioskodawca zostanie poinformowany o terminie podpisania umowy. Z wzorem umowy należy dobrze się zapoznać, ponieważ określa również obowiązki wnioskodawcy (pobierz).
Po podpisaniu umowy możemy rozpocząć inwestycję. Podczas realizacji inwestycji należy pamiętać o obowiązkach wynikających z umowy, z którą należy bardzo wnikliwie się zapoznać. Trzeba zbierać wszelkie dokumenty potwierdzające poniesienie kosztów kwalifikowanych czyli podlegających zwrotowi. Wymagane dokumenty zostały opisane poniżej w kroku piątym.
Informacja dla osób prowadzących działalność gospodarczą
(w części budynku wykorzystywanego na cele mieszkaniowe):
Oprócz dokumentów wymienionych w kroku drugim należy przedstawić PITy z ostatnich 3 lat (te same formularze deklaracji podatkowej, które wysyłane są co roku do urzędu skarbowego) oraz poniższe dokumenty:
- zaświadczenie lub oświadczenie o wielkość udzielonej pomocy de minimis otrzymanej w roku bieżącym oraz w ciągu 2 poprzedzających lat lub jej braku (pobierz)
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (pobierz)
Wskazówka: w specjalnej wyszukiwarce na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów osoby prowadzące działalność powinny sprawdzić, czy w ostatnich latach otrzymały pomoc de minimis (zaznaczamy „tylko de minimis” i „tylko 3 lata wstecz”). Warto pamiętać, że pomoc taka może przyjmować nie tylko formę bezpośrednich dopłat, ale również umorzeń podatków czy ulg, rozłożenie na raty składek ZUS, a nawet praca uczniów szkół zawodowych w ramach dofinansowanego programu kształcenia młodzieży.
Uwaga! Okres liczy się w sposób następujący: dany rok + 2 poprzedzające lata.
Informacja dla Wspólnot Mieszkaniowych
W przypadku realizacji zmiany wspólnego systemu ogrzewania w budynkach mieszkalnych wielorodzinnych przez wspólnotę mieszkaniową, Wspólnota w kroku drugim winna złożyć zbiorczy wniosek o udzielenie dotacji, sporządzony na podstawie indywidualnych wniosków właścicieli lokali, wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami określonymi we wniosku. Indywidualne wnioski winny ponadto zawierać pisemne oświadczenie o przeniesieniu przyznanych środków na rzecz wspólnoty mieszkaniowej. Wspólnota dołącza również dokument, upoważniający osoby tam wymienione do reprezentacji wspólnoty w ramach postępowania o udzielenie dotacji celowej, w szczególności do złożenia wniosku o wypłatę dotacji oraz do podpisu umowy z Dotującym w tym zakresie.
Artykuł "Dotacja w pięciu krokach" w wersji do wydruku do pobrania tutaj.