Zakopane zaczyna się… nad morzem. Udana promocja w Sopocie
Góralska muzyka i oscypki przy sopockim molo, multimedialne prezentacje, premiera najnowszego teledysku Zakopower i przyciągające tłumy wernisaże – to był intensywny dzień oryginalnej promocji Zakopanego w partnerskim mieście nad Bałtykiem. W Sopocie organizatorów: Miasto Zakopane oraz Zakopiańskie Centrum Kultury reprezentowały Wiceburmistrz Miasta Zakopane Agnieszka Nowak - Gąsienica, Dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury Beata Majcher oraz Dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki Lidia Rosińska - Podleśny.
W Sopocie udało się przenieść klimat Zakopanego nad polskie morze, a mieszkańcy i turyści byli zaskoczeni i zachwyceni. Stolica Tatr zachęca w tym roku do odwiedzin hasłem „Zakopane dobre eMOCje” i skutecznie się tymi emocjami dzieli.
Zaczęło się w południe. Spacerowiczów zmierzających w kierunku plaży zatrzymały energetyczne dźwięki góralskiej muzyki. Koncert uwielbianej przez publiczność Hanki Rybki z zespołem porwał widownię przy sopockim molo. A co najważniejsze był najlepszą z możliwych wizytówek odbywającego się w sierpniu w Zakopanem Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich, imprezy, która od ponad 50 lat przyciąga tysiące turystów z kraju i zagranicy.
Zakopane było widoczne w Sopocie niemal na każdym kroku. Dużym zainteresowaniem cieszyły się zainstalowane w sopockich oddziałach Informacji Turystycznej multimedialne urządzenia wyposażone w specjalną aplikację.
Dzięki niej można ]xxxprzeglądać kalendarz organizowanych w mieście wydarzeń, sprawdzić pogodę we wszystkich rejonach Zakopanego i w Tatrach, czy powędrować Szlakiem Stylu Zakopiańskiego. Każdy obiekt ma opis merytoryczny oraz dokumentację zdjęciową, a także kod QR, który po zeskanowaniu poprzez urządzenie mobilne pozwala zgrać niezbędne informacje na telefon.
Otwarcie plenerowej wystawy „Foto z misiem”w sopockim Art Inkubator Park dla wielu było zapewne okazją do sentymentalnych wspomnień. Wystawa została przygotowana w związku z wyjątkowym jubileuszem, gdyż pierwsze wzmianki o tej maskotce pochodzą równo sprzed stu lat.
Biały Miś wpisał się na trwałe w krajobraz Zakopanego i jest jednym ze znaków rozpoznawczych miasta. W tym roku ta kultowa maskotka będzie motywem przewodnim Zakopiańskiego Festiwalu Literackiego. Wystawa w Sopocie to również promocja tej imprezy zaplanowanej na 8- 10 lipca.
Równocześnie odbyła się premiera teledysku do najnowszego singla Zakopower „Widzialne i niewidzialne”, który powstał w rodzinnym Zakopanem przy współpracy z Zakopiańskim Centrum Kultury. Temu wydarzeniu sporo miejsca poświęciły ogólnopolskiej media.
„To kwintesencja tego wszystkiego, co w Zakopanem jest najpiękniejsze i najcenniejsze. Tradycja, folklor, architektura, obcowanie z naturą, ale również historyczne obiekty kulturalne - to wszystko czeka latem na turystów i tworzy Zakopane Dobre Emocje – komentowała dla Gazety Wyborczej Beata Majcher, dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury.
Ten szczególny dzień Zakopanego w Sopocie zakończył się wernisażem wystawy „Góry - Morze - Morze - Góry" w Państwowej Galerii Sztuki, na której zostały zaprezentowane najciekawsze prace artystek i artystów z Pomorza i Podhala. Odbył się również pokaz filmu "Artyści Zakopiańscy".
Wernisaż przyciągnął tłumy gości i był ważnym wydarzeniem towarzyskim w mieście. Obecni byli Jacek Karnowski Prezydent Miasta Sopotu, Wiceburmistrz Miasta Zakopane Agnieszka Nowak-Gąsienica, Dyrektor Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie Eulalia Domanowska, Dyrektor Zakopiańskiego Centrum Kultury Beata Majcher, Dyrektor Miejskiej Galerii Sztuki w Zakopanem Lidia Rosińska – Podleśny.
Kulturalno –turystyczna oferta Zakopanego została bardzo ciepło przyjęta w Sopocie. Tłumy gości, ich reakcje i opinie świadczą, że była to bardzo udana akcja promocyjna . „Dobre emocje zawsze przynoszą dobre efekty” – komentowano.