Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   29.3   0   1.6   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   22.1
Czujniki o mniejszej dokładności:
Józefa Piłsudskiego   6.77   8.92
Tytusa Chałubińskiego   1.12   1.48
Zofii i Witolda Paryskich   9.53   13.96
Kuźnice   0.39   0.6
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pt. 01.11 01:00
Zachmurzenie
6° / 7° zachmurzenie duże
Sob. 13:00
Deszczowo
Nd. 13:00
Zachmurzenie
Pon. 13:00
Zachmurzenie
Wt. 13:00
Słonecznie
Zdjęcie promujące Zakopane

Strażnicy miejscy dbają o spokój i porządek publiczny

Podczas ostatniej Sesji Rady Miasta starszy inspektor Henryk Ziemianek przedstawił rezultaty pracy Straży Miejskiej od 1 stycznia do 31 sierpnia 2024 roku. Straż Miejska w Zakopanem zatrudnia 20 funkcjonariuszy, którzy w tym okresie podjęli 4437 interwencji, w trakcie których nałożyli 847 mandatów karnych. Łączna kwota nałożonych grzywien to 144.420 zł., które to środki zasilają budżet Gminy Miasta Zakopane.

W trakcie interwencji udzielono również 2044 pouczeń i upomnień oraz sporządzono 5 wniosków o ukaranie do Sądu Rejonowego w Zakopanem.

Dokonując podziału interwencji na najczęściej powtarzające się wykroczenia funkcjonariusze Straży Miejskiej w Zakopanem podjęli:

  • 2108 interwencji w zakresie kontroli ruchu drogowego. W tej grupie są głównie wykroczenia nieprawidłowego parkowania, ale również bezprawne wjazdy w strefy, gdzie ruch pojazdów jest wyłączony lub ograniczony. Straż Miejska w Zakopanem nałożyła 720 mandatów karnych na łączną kwotę 131.280 zł oraz udzieliła 1055 pouczeń.
  • 239 interwencji w zakresie utrzymania czystości i porządku. Przeprowadzone interwencje dotyczyły głównie niezachowania czystości i porządku w obrębie nieruchomości oraz zaniedbania obowiązku sprzątania przyległego do posesji chodnika, jak również nie usuwania lodu i śniegu z chodników w okresie zimowym.
  • 244 interwencje dotyczące nielegalnego handlu, głównie na terenie Parku Kulturowego ulicy Krupówki. W tym zakresie strażnicy nałożyli 73 mandaty karne oraz udzielili 171 pouczeń.
  • 154 interwencje dotyczące ochrony czystości powietrza, są to kontrole w zakresie przestrzegania uchwały antysmogowej województwa małopolskiego dotyczącej spalania odpadów bądź pozostałości roślinnych.
  • 1141 interwencji w zakresie zakłócania spokoju i porządku publicznego.
  • 305 interwencji w zakresie niezachowania przez właścicieli psów środków ostrożności, to jest głównie wypuszczania psa bez smyczy i kagańca w miejscach publicznych. 240 zgłoszeń dotyczyło spraw bezdomnych lub rannych zwierząt.
  • ujawniono 241 awarii lub uszkodzeń urządzeń użyteczności publicznej na terenie miasta. Dotyczyło to głównie uszkodzonych znaków drogowych, zapadniętych studzienek, niebezpiecznych ubytków w jezdni czy awarii sieci wodociągowej.

Zarówno od mieszkańców miasta, jak i turystów dyżurny Straży Miejskiej pełniący całodobowo służbę w Centrum Nadzoru Monitoringu Wizyjnego zarejestrował 1541 zgłoszeń dotyczących nieprawidłowości na terenie miasta.

Zadania ochrony spokoju i porządku publicznego realizowane są przez Straż Miejską podczas służb patrolowych pieszych i zmotoryzowanych. Ważną rolę spełniają mieszkańcy miasta, którzy zgłaszają ponad połowę interwencji realizowanych przez Straż, co pokazuje, jak ważną rolę spełnia zakopiańska Straż Miejska oraz świadczy o zaufaniu społeczności lokalnej do tej samorządowej służby.

Źródło: SM

(APM)