Podsumowujemy udany sezon letni
Letni sezon w Zakopanem wiązał się w tym roku z olbrzymimi nadziejami, a jednocześnie z niepewnością czy sytuacja epidemiologiczna nie pokrzyżuje ambitnych planów. Po długim okresie pandemicznych obostrzeń odbudowanie ruchu turystycznego stało się dla miasta priorytetem.
Dziś nie ma już wątpliwości, że lato w stolicy Tatr było pod tym względem wyjątkowo udane, a przyczyniła się do tego m.in. przemyślana, spójna i skuteczna kampania promocyjna.
Podstawowym celem letniej kampanii, było przekonywanie turystów, że bogata i różnorodna oferta pozwala za każdym razem odkrywać Zakopane na nowo.
Nacisk został położony na skojarzenia z pozytywnymi emocjami, a atuty miasta były pokazywane z nieco innej perspektywy poprzez promocję magicznych, lecz mniej oczywistych miejsc w górach czy samym Zakopanem.
Kampania podkreślała wartości szczególnie doceniane i poszukiwane w czasach pandemii takie, jak potrzeba aktywnego, a jednocześnie bezpiecznego wypoczynku, możliwości kontaktu z naturą, czy relaksu z dziećmi na świeżym powietrzu.
ATRAKCYJNA KREACJA
Hasła: „Swoboda, Wytchnienie, Energia, Zachwyt – Zakopane emocje na lato” wraz z adekwatną kreacją graficzną niosły klarowny przekaz: Zakopane to znakomite miejsce do wypoczynku zarówno dla tych, którzy poszukują ciszy, spokoju i alternatywnych form spędzania czasu, jak również dla lubiących czuć rytm miasta i biorących aktywny udział w zorganizowanych wydarzeniach.
Na kampanię złożyło się kilka elementów:
- redakcyjna współpraca z najważniejszymi mediami w Polsce ( m.in. TVP, Polskie Radio, dzienniki regionalne Polska Presse, Gazeta Wyborcza i inne) oraz działania public relations połączone z promocją organizowanych w Zakopanem imprez,
które zaowocowały pojawieniem się w środkach masowego przekazu399,5 tysinformacji o naszym mieście o zasięgu43 mld oraz ekwiwalencie reklamowym na poziomie 288 190 062 zł
- reklama outdoorowa, dzięki której od czerwca do końca sierpnia w największych miastach Polski: Krakowie, Warszawie, w Aglomeracji Śląskiej, w Poznaniu, Sopocie pojawiło się 700 billboardów oraz 450 citylightów
- reklama radiowa realizowana w Polskim Radio na antenach: PR 1, PR 3, PR 4 orazPolskie Radio 24
z emisją150 spotów 15 sek. emitowanych w najlepszych czasach antenowych
oraz reklama telewizyjna, prasowa i internetowa, w tym w mediach społecznościowych w którychdodatkowo podczas trwania sezonu letniego pojawiło się ponad 700 postów z prawie 5 000 000 wyświetleń.
Pisząc opokaźnympakiecie działań promocyjnychnie możemy zapomnieć o obecności Zakopanego w ogólnopolskim mediach podczas relacji nadawanych na żywo z przestrzeni miasta takich jak:
16 audycji nadawanych z Zakopanego przez Polskie Radio czy weekendzie z Telewizją Polską
gdzie podczas dwóch dni mieliśmy okazję zaprezentować letnie atrakcje.
BOGATA OFERTA DLA KAŻDEGO
Dodatkowo partnerzy medialni zaplanowanych na lato imprez rozrywkowych i wydarzeń kulturalnych gwarantowali bardzo intensywny przekaz informacyjny, zwłaszcza TVP i Polskie Radio.
Zaczęło się od mocnego uderzenia, jakim było Otwarcie Sezonu Letniego z Polskim Radiem, a w ciągu kolejnych tygodni intensywność działań nie malała.
Nie sposób wymieniać tu wszystkich ważnych imprez. Warto jednak podkreślić ich różnorodność: Kino Letnie Sopot - Zakopane, Zakopiański Festiwal Literacki, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej, Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich czy wystawy w Miejskiej Galerii Sztuki i Czerwonym Dworze.
Taka oferta mogła zadowolić najszersze spektrum odbiorców.
KOMPLEKSOWA INFORMACJA W ZASIĘGU RĘKI
W zorientowaniu się w tak bogatej letniej ofercie pomagały turystom przygotowane wydawnictwa, w tym specjalna mapa Zakopanego z kalendarium wydarzeń. A jeszcze przed sezonem, na początku maja została otwarta nowa siedziba Centrum Informacji Turystycznej w odrestaurowanym zabytkowym budynku przy ulicy Chramcówki 35.
SKUTECZNY MEDIALNY PRZEKAZ
Spójne działania promocyjne dały wymierny efekt. Tłumy zadowolonych turystów, pełne hotele i pensjonaty mówią same za siebie.
Miasto Zakopane i Zakopiańskie Centrum Kultury dziękuje Wszystkim Partnerom, którzy wsparli naszą akcję promocyjną i przyczynili się do sukcesu skutecznej kampanii „ Zakopane Emocje na Lato”.
źródło: Zakopiańskie Centrum Kultury
(RKW)