Niezapomniane filmowe wakacje z festiwalem Kino Letnie Sopot-Zakopane
Za nami 13. edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego Kino Letnie Sopot-Zakopane, realizowanego we współpracy z Miastem Zakopane oraz Zakopiańskim Centrum Kultury. Mimo trwającej epidemii, sprawdzoną formułę Festiwalu udało się z powodzeniem wpisać w nowe realia. Wysoka frekwencja na projekcjach plenerowych w Zakopanem, Sopocie, Giżycku oraz spotkania i seanse online
w zaciszu domowym, świadczą o sukcesie przedsięwzięcia.
„Festiwal od lat odpowiada na potrzebę społeczną oglądania filmów podczas wakacji w najpiękniejszych kurortach w Polsce. Jestem bardzo szczęśliwy, że w tym specyficznym roku, pomimo obostrzeń, udało nam się po raz trzynasty zapewnić kinomanom i turystom atrakcyjną rozrywkę na ciepłe letnie wieczory” – mówi Paweł Adamski, prezes Outdoor Cinema.
Od 1 lipca, codziennie, organizatorzy zapraszali fanów kina na bezpłatne seanse filmowe w unikalnych sceneriach przyrody – w tym na Kulturalny Plac Niepodległości z pięknym widokiem na góry. Tegorocznym hitem okazał się film Shrek, na którego projekcjach padł absolutny rekord frekwencji. Dużym zainteresowaniem wśród widzów cieszyły się także muzyczne poniedziałki pod patronatem Radia ZET, czyli sekcja Siła Muzyki. Każda wakacyjna sobota była celebracją 125-lecia kina. W tym cyklu znalazły się perełki światowej kinematografii, które przyciągnęły rzesze kinomaniaków przed ekrany w Sopocie i Zakopanem. Popularność
z ubiegłorocznej edycji powtórzyły Piątki ze Storytel oraz Kobiece niedziele z Providentem. W sumie przez całe wakacje w seansach filmowych wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy widzów.
Nowocześnie i bezpiecznie
Jak co roku, organizatorzy Festiwalu Kino Letnie Sopot – Zakopane postawili na nowoczesne i inspirujące rozwiązania. W ogródku na Molo oraz na terenie kina na Kulturalnym Placu Niepodległości w Zakopanem funkcjonowała również bezpłatna festiwalowa aplikacja radiowa Listen Everywhere, dzięki której można było posłuchać repertuarowych zapowiedzi Weroniki Wawrzkowicz. Do grona partnerów Festiwalu dołączyła firma Tric – producent ekologicznych skuterów elektrycznych. W Sopocie i Zakopanem fani kina mogli z bliska zobaczyć ten nowoczesny środek transportu. Do wygrodzonych stref kin letnich można było wejść po czerwonym dywanie po dobrowolnym, bezdotykowym pomiarze temperatury i dezynfekcji rąk. Kinomani oglądali filmy na leżakach i ławach góralskich ustawionych z wymaganym dystansem społecznym.
Wyjątkowy jubileusz - 125 lat kina
Festiwal nie zapomniał również o wszystkich, którzy większość czasu spędzali w swoich domach.
W ramach celebrowania 125 lat kina powstała specjalna podstrona, na której można było oglądać filmy z początków kinematografii, wyselekcjonowane wspólnie z miesięcznikiem KINO. Specjalnie z okazji 125-lecia kina powstał plakat autorstwa Andrzeja Pągowskiego, który spotkał się z widzami w ramach Domowego Klubu Filmowego, dofinansowanego ze środków Narodowego Centrum Kultury. Dzięki spotkaniom DKFONLINE można było bliżej poznać twórców filmów prezentowanych w sekcji Klasyka Polskiego Kina.
Z widzami na żywo spotkali się: Andrzej Jakimowski, reżyser prezentowanego na festiwalu „Zmruż Oczy”, Cezary Pazura grający w wyświetlanych filmach: „Killer” i „Psy” oraz Olgierd Łukaszewicz i Hanna Mikuć-Sobocińska, opowiadający o kulisach pracy na planie filmu „Seksmisja”.
Mobilne Kino w ogrodzie willi Czerwony Dwór
W niezwykłej aurze ogrodu Centrum Kultury Rodzimej w willi Czerwony Dwór w Zakopanem, w czwartek 20 sierpnia, na ekranie Mobilnego Kina Letniego Outdoor Cinema wyświetlono stare kroniki filmowe o Zakopanem. Publiczność miała możliwość obejrzenia relacji z pierwszej edycji Festiwalu Folkloru, przygotowań do zimowych zmagań narciarskich, czy ujęć dawnych Krupówek. Na podróż w przeszłość zaprosili organizatorzy Międzynarodowego Festiwalu Folkloru Ziem Górskich: Miasto Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury oraz Outdoor Cinema.
Bardzo się cieszymy, że pomimo trwającej epidemii, mogliśmy bezpiecznie zrealizować plan na filmowe wakacje od morza do Tatr i zaoferować wszystkim spragnionym kultury bezpieczną atrakcję. Frekwencja pokazuje, że repertuar Festiwalu znalazł uznanie publiczności.” – podsumował festiwal dyrektor Departamentu Rozwoju Marki i Sprzedaży w Kanałach Marketingowych w Provident Polska.
Organizator: Outdoor Cinema
Partnerzy lokalni: Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Urząd Miasta Sopotu
(MP)