Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   1   0   70.5   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   8.2
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   1.57   2.11
Józefa Piłsudskiego   0.81   1.19
Tytusa Chałubińskiego   1.2   1.44
Zofii i Witolda Paryskich   1.38   2.06
Kuźnice   1.09   1.34
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pt. 22.11 04:00
Śnieg
-4° / -7° słabe opady śniegu
Sob. 13:00
Śnieg
-3°
Nd. 13:00
Śnieg
-0°
Pon. 13:00
Zachmurzenie
Wt. 13:00
Zachmurzenie
Zdjęcie promujące Zakopane

Zakończyliśmy Kino Letnie Sopot - Zakopane

Zakończyła się XVII edycja najdłuższego wakacyjnego festiwalu filmowego w Polsce
BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane. W te wakacje kina pod gwiazdami były ponownie wypełnione do ostatniego leżaka. Festiwal odwiedziło wiele wybitnych aktorek i aktorów. Każdy wieczór był wyjątkowy, żaden tytuł się nie powtórzył, a filmowe emocje w najpiękniejszych polskich kurortach przeżywało kilkadziesiąt tysięcy widzów.

Gwiazdy na ekranie i na żywo podczas festiwalu

Tegoroczna edycja obfitowała w spotkania z wybitnymi postaciami polskiego kina. W oficjalnej inauguracji w Zakopanem wziął udział Rafał Zawierucha, a otwarcie w Giżycku uświetnili swoją obecnością Jerzy Bończak, Agata K. Koschmieder i Michał Czernecki. Podczas uroczystej Gali w Sopocie nagrodę festiwalu - Diamentowego Klapsa Filmowego - otrzymała znakomita polska aktorka Izabela Kuna. Robert Więckiewicz, Matylda Giegżno i Dorota Roqueplo spotkali się z widzami w festiwalowej kawiarni Koło Molo by opowiedzieć o powstawaniu filmu „Kos”. W Sopocie był również Artur Żmijewski, bohater kultowej komedii romantycznej „Nigdy w życiu!”. Pasjonujące rozmowy z fanami kina prowadzili znani filmoznawcy, dziennikarze, prezenterzy i krytycy filmowi: Weronika Wawrzkowicz, Kaja „Kajutex” Klimek, Radosław Osiński oraz Gabi Drzewiecka. Z widzami spotkały się również: Olga Malinowska prezentująca swój krótkometrażowy debiut „Beyond the river”, Katarzyna Wajda z premierowym odcinkiem drugiego sezonu „Odwilży” oraz Nikola Raczko, odtwórczyni głównej roli w nagrodzonym w Wenecji filmie „Chleb i sól”.

To dla mnie ogromna radość i satysfakcja, że publiczność w tym roku tak tłumnie odwiedzała festiwal. Aktorzy i widzowie to dwie nierozerwalne strony ekranu. Było widać jaką radość i wzajemną ciekawość dawały jednym i drugim spotkania twarzą w twarz. Na tym polega właśnie niesamowita magia kina. Dziękuję za tak liczną obecność. Wraz z całą festiwalową ekipą obiecuję, że nie spoczniemy na laurach i będziemy nadal zaskakiwać naszych widzów w kolejnych edycjach” – zapowiada Paweł Adamski, Prezes Outdoor Cinema i pomysłodawca festiwalu.

Przyciągające tytuły łączące pokolenia

Różnorodny repertuar, składający się aż z 65 filmów, przyciągnął na Molo w Sopocie, Kulturalny Plac Niepodległości w Zakopanem i do giżyckiej Ekomariny dziesiątki tysięcy fanów kina. Absolutnymi hitami frekwencyjnymi okazały się: amerykańsko-brytyjska „Barbie” z Ryanem Goslingiem i Margot Robbie w rolach głównych, oda do dawnego Hollywood, czyli musical „La la land” oraz uwielbiana przez Polaków komedia romantyczna „Nigdy w życiu!”. Przez całe wakacje nad morzem, w górach i na Mazurach można było oglądać najciekawsze propozycje kinowe. W trzech festiwalowych lokalizacjach odbyły się w sumie 142 bezpłatne seanse filmowe.

„GrupaBNP Paribas od ponad 100 lat wspiera kino i wiele unikatowych wydarzeń filmowych na świecie. Cieszę się, że pod hasłem WE LOVE CINEMA mogliśmy po raz kolejny współtworzyć najdłuższy, jedyny w swoim rodzaju, letni festiwal w Polsce. Komplet widzów każdego wieczoru pokazuje, że dla miłośników dużego ekranu wakacje nie oznaczają przerwy od kina, a filmowe przeżycia są dopełnieniem letniego wypoczynku” - podkreśla Małgorzata Wasiuk, Dyrektorka Departamentu Strategii Marki i Aktywizacji w Banku BNP Paribas.

Wszystkie oblicza kina

Tradycyjnie od poniedziałku do niedzieli na ekranie wybrzmiewał inny filmowy temat. W tym roku festiwal powrócił w repertuarze do „Kina familijnego”, rozpoczynając każdy tydzień wakacji propozycjami dla całych rodzin, a także do uwielbianego przez widzów cyklu „Made in Poland”. Kino artystyczne, nagradzane na największych światowych festiwalach, było prezentowane we wtorki i sygnowane przez Bank BNP Paribas hasłem „We Love Cinema”. Festiwal ponownie promował 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, a wszystkie czwartki lipca i sierpnia odbywały się pod szyldem „Dobre decyzje”. Nie zabrakło również „Oscarowych Piątków” pod patronatem NEONAIL, „Filmowych Hitów Max” prezentowanych w soboty oraz wyjątkowego cyklu „Kobieta z kamerą”, odbywającego się również pod patronatem Banku BNP Paribas.

Festiwal pełen atrakcji

Sponsorzy i partnerzy festiwalu BNP Paribas Kino Letnie Sopot-Zakopane kreatywnie włączali się we wszystkie festiwalowe działania. W trosce o niskoemisyjność i czyste powietrze, Arval Service Lease Polska zapewnił ekipie filmowej ekologiczną flotę pojazdów - elektryczne samochody osobowe i VAN-y oraz rowery i skutery w ramach usługi Arval Mobility Hub. W Zakopanem ponownie stanęła brama Polargos zachęcająca do odwiedzenia plenerowego kina z widokiem na Giewont. Codziennie, przez całe wakacje, festiwal zapraszał do kawiarni festiwalowej Koło Molo w Sopocie, która serwowała pyszne Lody jak Dawniej od marki Bracia Koral oraz filmowe koktajle partnerskie: Viva! Wakacje, Sopockie Party, Wizażowe Love, moktajle od Max czy herbatę Chillizet - nastaw się na relaks. Była też niespodzianka dla gości - nowa gra karciana „To nie kapelusz”, która rozkręciła niejedno spotkanie towarzyskie. Przy płatności ze zniżek korzystali posiadacze kart Banku BNP Paribas oraz rowerzyści i użytkownicy aplikacji My Arval. W każdy „Oscarowy Piątek” dla widzów w Sopocie był przygotowany NEOANAIL Beauty Corner w stylu glamour. Tego dnia każda osoba, która skorzystała z porady konsultantek, mogła poczuć się jak prawdziwa gwiazda filmowa. O bezpieczeństwo na projekcjach dbała firma Solid Security, a dzięki Skyboat mogło działać jedyne w Europie kino jachtowe. W miastach partnerskich festiwal odbywał się pod honorowymi patronatami: Prezydentki Miasta Sopotu Magdaleny Czarzyńskiej-Jachim, Burmistrza Miasta Zakopane Łukasza Filipowicza oraz Burmistrz Giżycka Ewy Ostrowskiej.

Organizator: Outdoor Cinema
Partner tytularny: Bank BNP Paribas
Partner strategiczny: TVN Warner Bros. Discovery
Patroni medialni: Max, Chillizet, Meloradio, Filmweb, Viva!, Party, Polki.pl, Wizaż.pl, Kino, Wirtualna Polska
Sponsorzy: Coca-Cola, Koral, Neonail

Hotele partnerskie: My Story Sopot Apartments, My Story Gdynia Hotel, Nosalowy Hotele, Nosalowy Park Hotel & Spa, Nosalowy Dwór Resort & Spa, Hotel St. Bruno
Kino partnerskie: Nowa Fala w Giżycku
Kawiarnia festiwalowa: Koło Molo w Sopocie
Partnerzy lokalni: Urząd Miasta Sopotu, Urząd Miasta Zakopane, Zakopiańskie Centrum Kultury, Molo w Sopocie, Państwowa Galeria Sztuki, Urząd Miejski w Giżycku i Giżyckie Centrum Kultury
Partnerzy: Jawor Parkiet, Polargos, KoKo Kamper, Żegluga Mazurska, Bertrand, Isabella, Ravensburger

O bezpieczeństwo festiwalu dba: Solid Security

Dostawca nowej mobilności: Arval

Partner kina jachtowego: Skyboat

Więcej informacji:

Biuro Prasowe Festiwalu

Karolina Wanat

karolina@kinoletnie.pl