Jakość powietrza
Stopień jakości powietrza Bardzo dobra
Legenda
  Bardzo dobra
  Dobra
  Umiarkowana
  Brak danych
  Dostateczna
  Zła
  Bardzo zła
tabelka scrollowana
Czujniki GIOŚ NO2 CO O3 SO2
ul. Sienkiewicza   4.7   0   56.2   0
- - - - PM2.5 PM10 - - - - - - - -
ul. Sienkiewicza   -   14.2
Czujniki o mniejszej dokładności:
Kamieniec   10.29   13.15
Józefa Piłsudskiego   6.13   7.98
Tytusa Chałubińskiego   6.12   7.84
Zofii i Witolda Paryskich   10.56   14.69
Kuźnice   2.23   2.86
Szkoła Podstawowa w Kościelisku   -   -
Wszystkie odczyty podawane są w µg/m3
Partner: airly
Pon. 18.11 01:00
Zachmurzenie
-0° / -0° zachmurzenie umiarkowane
Pon. 13:00
Deszczowo
Wt. 13:00
Śnieg
Śr. 13:00
Śnieg
-3°
Czw. 13:00
Zachmurzenie
-4°
Pt. 13:00
Śnieg
-5°
Zdjęcie promujące Zakopane

Pokój:

 215, 217, 218 

Godziny przyjmowania stron:

poniedziałek: 10:00 - 16:00
wtorek, czwartek, piątek: 9:00 - 14:00
środa: 9:00 - 12:00

Realizuje w szczególności:


1. Zakładanie, prowadzenie i utrzymanie szkół podstawowych i przedszkoli oraz ich łączenie i likwidacja.

2. Zapewnienie szkołom podstawowym i przedszkolom samorządowym warunków pełnej realizacji programu nauczania i wychowania oraz odpowiedzialność za działalność tych placówek.

3. Realizacja prawa dziecka 6-letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.

4. Sprawy dotyczące kadry zarządzającej jednostkami oświatowymi :

  • powierzenie stanowiska dyrektora przedszkola, szkoły, w tym konkursy na stanowiska dyrektora oraz przedłużenie powierzenia,
  • prowadzenie spraw kadrowych dyrektorów,
  • prowadzenie spraw związanych z ustaleniem i przygotowaniem oceny pracy dyrektora.

5. Sprawy dotyczące kadry nauczycielskiej w jednostkach oświatowych, m.in. przeprowadzenie postępowania i nadanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.

6. Organizowanie dowozu i zapewnienie uczniom bezpiecznych warunków dowozu do szkół podstawowych oraz ich opieki w trakcie dojazdów wraz z bieżącą obsługą i rozliczeniem.

7. Realizacja zadania związanego z transportem i opieką nad dziećmi niepełnosprawnymi oraz jego bieżąca obsługa i rozliczenie.

8. Realizacja programów rządowych i innych programów obejmujących swym zasięgiem placówki oświatowe wraz z ich rozliczeniem.

9. Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych.

10. Realizacja spraw związanych z pozyskaniem i rozliczaniem dotacji celowej na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i ćwiczeniowe.

11. Rozliczenia z ościennymi gminami kosztów związanych z uczęszczaniem dzieci z terenu Miasta Zakopane do przedszkoli publicznych i niepublicznych znajdujących się na terenie innych gmin – weryfikacja not księgowych przychodzących z innych gmin.

12. Rozliczenia z ościennymi gminami kosztów związanych z uczęszczaniem dzieci zamieszkałych na terenie innych gmin do przedszkoli publicznych i niepublicznych mających siedzibę na terenie Zakopanego - wystawianie not księgowych.

13. Prowadzenie spraw związanych z Systemem Informacji Oświatowej.

14. Przyznawanie stypendiów i zasiłków szkolnych (przygotowywanie decyzji administracyjnych, nadzór na prawidłową realizacją przez szkoły wypłat stypendiów i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie).

15. Sprawy związane z przyznawaniem i wypłatami stypendium Burmistrza Miasta Zakopane dla uzdolnionych uczniów.

16. Realizacja ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece na dziećmi w wieku do lat 3 (rejestr żłobków i klubów dziecięcych, dotacja celowa, nadzór, sprawozdania, wykaz dziennych opiekunów).

17. Prowadzenie spraw związanych z kontrolą spełniania obowiązku nauki i obowiązku szkolnego.

18. Zadania związane z obsługą byłych pracowników placówek oświatowych - wystawianie świadectw pracy i zaświadczeń o zarobkach.

19. Sprawy związane z obsługą finansową szkół i przedszkoli Miasta Zakopane, w tym:

  • sporządzanie planów finansowych z zakresu oświaty,
  • sporządzanie zbiorczej sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
  • zmiany w planach finansowych jednostek,
  • dotacje celowe – przyjęcie, przekazanie i rozliczenie.

20. Sprawy związane z udzielaniem dotacji do działalności niepublicznych placówek oświatowych.

21. Sprawy związane z przyznaniem zasiłków na pomoc zdrowotną dla nauczycieli.

Realizacja zadań z zakresu zdrowia i spraw społecznych

  1. Sprawy z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz opieki społecznej.
  2. Współpraca z organizacjami pozarządowymi statutowo zajmującymi się ochroną zdrowia i sprawami społecznymi.
  3. Dofinansowanie zadań z zakresu ochrony i promocji zdrowia oraz spraw społecznych w ramach otwartych konkursów ofert.
  4. Ogólnopolska Karta Seniora. Przyjmowanie wniosków o wydanie karty seniora.
  5. Wnioski repatriantów, dotyczące osiedlenia się na terenie Gminy Miasta Zakopane. Przyjmowanie wniosków oraz udzielanie na nie odpowiedzi.
  6. Polityka senioralna. Koordynacja działań w zakresie polityki senioralnej.
  7. Koordynowanie działań Gminnej Rady Seniorów.
  8. Załatwianie spraw związanych z Gminnym Zasobem Mieszkaniowym:
  • Przyjmowanie Wniosków o przydział lokalu
  • Przyjmowanie Wniosków o zamianę lokalu
  • Zmiany naliczeń dla najemców lokali gminnych
  • Sprawy związane z umowami najmu lokali gminnych: wypowiadanie umów, przedłużanie umów, aneksowanie umów
  • Realizacja postanowień Komisji Mieszkaniowej
  • Tworzenie i aktualizacja Listy osób zakwalifikowanych do otrzymania lokalu mieszkalnego z zasobu Gminy Miasto Zakopane
  • Elektroniczny rejestr wniosków o zamianę mieszkań.