Od lipca 2018 roku w Zakopanem rusza projekt „Savoir-vivre wobec klientów z niepełnosprawnościami”. Projekt przygotowany został przez Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia i Biuro Komunikacji Społecznej i Promocji Urzędu Miasta Zakopane.
Projekt powstał w ramach Kampanii Świadomościowej „Mr Blup. Nie oceniaj. Poznaj, by zrozumieć.” Partnerem honorowym projektu jest Fundacja Integracja.
Założeniem projektu jest propagowanie odpowiednich zachowań w kontakcie z klientami, którzy są osobami z różnego rodzaju niepełnosprawnościami lub chorobami. Jak głosi hasło przewodnie projektu: „Znajomość i stosowanie tych zasad jest w dobrym tonie – świadczy o kulturze i profesjonalizmie personelu pracującego w obiekcie”.
W pierwszej kolejności projektem zostaną objęte zakopiańskie apteki, szpitale, przychodnie zdrowia, jednostki organizacyjne Urzędu Miasta Zakopane, oddziały banków itp.. W ramach projektu w/w placówki otrzymają plakaty w formacie A1, które zawierają zasady zachowania wobec klientów z różnego rodzajami niepełnosprawnościami oraz chorobami i tabliczki w formacie A4 z dziesięcioma podstawowymi zasadami zachowań.
Projekt przeznaczony jest dla pracodawców i pracowników. W ramach projektu Partnerzy będą również otrzymywać co jakiś czas maile z obrazkową historyjką dotyczącą omawianych w projekcie zagadnień.
Poniżej znajdą Państwo pliki JPG z materiałami w ramach projektu. Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z nimi, drukowania i propagowania.
Na stronie internetowej Urzędu Miasta Zakopane co jakiś czas będą pojawiać się wspomniane historyjki obrazkowe przybliżające zagadnienia „Savoir – vivru wobec klientów z niepełnosprawnościami”. Już dzisiaj przedstawiamy Państwu pierwszą z nich.
Mamy nadzieję na owocną współpracę z partnerami w naszym projekcie oraz wszystkimi, którzy pomogą nam w propagowaniu „Savoir-vivru wobec klientów z niepełnosprawnościami”.
Koordynatorem projektu jest Jakub Sikorski z Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia Urzędu Miasta Zakopane, tel. 18 20 20 467, mail. wssiz2@zakopane.eu