Ewidencja działalności gospodarczej – wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że przedsiębiorca figuruje w ewidencji działalności gospodarczej (w celu przedłożenia przez przedsiębiorcę np. do przetargu, do banku lub innych instytucji, kontrahentowi itp.)
1. Od czego zacząć?
Należy złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia na stosownym druku. Druki dostępne są w Urzędzie Miasta Zakopane – pok. nr 10 lub na stronie internetowej urzędu www.zakopane.eu.
2. Na jakie wydatki musisz być przygotowany?
Wydanie zaświadczenia podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Opłaty należy dokonać gotówką w kasie lub przelewem na konto urzędu.
3. Kto będzie odpowiedzialny za załatwienie Twojej sprawy?
Wydział Spraw Społecznych i Ewidencji.
4. Załatwimy Twoją sprawę niezwłocznie, ale:
Załatwienie sprawy – wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że przedsiębiorca figuruje w ewidencji działalności gospodarczej – następuje w terminie do 7 dni.
5. Twoja sprawa będzie załatwiona w następujący sposób:
- przyjęcie wniosku za pośrednictwem dziennika podawczego;
- odszukanie danych dotyczących przedsiębiorcy w ewidencji działalności gospodarczej i ewentualnie w archiwum;
- wypisanie i wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
6. Do załatwienia Twojej sprawy będziemy potrzebować następujących dokumentów:
---------
7. Podstawa prawna:
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2000r Nr 98 poz. 1071 z późn. zmianami);
- Ustawa z dnia 19 listopada 1999r – prawo działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101 poz. 1178 z późn. zmianami).
8. Dokumenty możesz odebrać w następujący sposób:
Osobiście w Urzędzie Miasta Zakopane – pok. Nr 4 lub za pośrednictwem poczty.